Stor

För dig med en stor yta eller kanske flera mindre sammanhängande ytor med sammanlagt upp till 5000 m2

Beskrivning open description

Hyresavtalet tecknas för en valfri period. Normalt 36-60 månader. Hyran omfattar installation av lämplig robotgräsklippare med tillhörande laddstation samt service och support så att robotklipparen arbetar utan driftstörningar under hela säsongen. Robo10 bevakar driften kontinuerligt då robotklipparen är uppkopplad online. Du har genom samma system också tillgång till robotklipparen. Du kan lugnt låta Robo10 sköta jobbet och bara njuta av en välklippt och välmående grönyta som underhålls med minsta möjliga miljöpåverkan

  • Fast månadsavgift 
  • Valfri hyresperiod (normalt 36-60 mån)
  • Helförsäkring ingår
  • Vinterförvaring med hämta/lämna service ingår
  • Driftgaranti ingår 
Villkor open terms

Robo10 erbjuder driftgaranti med bevakning under hela hyresperioden. All utrustning är helförsäkrad. Driftstörningar som har orsakats av yttre påverkan eller något som Robo10 inte kan förutse vid driftstart t.e.x.nedfallna grenar eller ojämnheter på ytan ingår ej i driftgarantin.

Vanliga frågor & svar open questions & answers
Vilken robotgräsklippare behöver jag?

Robo10 bedömmer din grönyta och avgör i samråd med dig vilken modell som är optimal för din yta. Vi tar hänsyn till följande:

  • Storlek på yta och komplexitet
  • Tillgänglig klipptid per dygn
Behöver jag installera robotgräsklipparen?

När hyresavtalet startas upp utför Robo10 en installation med utbildad personal och utrustning. Robotklipparens kablar grävs ner i marken som ej lämnar spår efter några dagar

Behöver jag byta knivar på robotklipparen?

I hyran ingår nya knivar som tillhandahålles i början av säsongen. Normalt bör man byta ca 3 ggr per säsong

Vad innebär driftgaranti ?

Ditt hyresavtal bevakas kontinuerligt av Robo10 genom att robotklipparen är uppkopplad till en onlinetjänst. Vid en eventuell driftstörning så skickas ett meddelande till Robo10 med en felbeskrivning och trolig orsak till störningen. Robo10 analyserar och gör en bedömning om vilken åtgärd som behövs för att avhjälpa problemet. Är problemet orsakat av t.e.x.en nedfallen gren dvs en yttre påverkan så blir du kontaktad för att avgöra om du kan avhjälpa felet på plats eller om du vill att Robo10 gör en uttryckning. Tekniska fel ingår i hyran och sådana fel hanterar Robo10 direkt på plats utan din inblandning

Vad är vinterförvaring med hämta/lämna service ?

Robo10 hämtar robotklipparen med laddstation och säkrar slingkablarna när säsongen är slut, normalt oktober-november. Vi servar, uppdaterar och rengör robotklipparen samt vinterförvarar med underhållsladdning. När säsongen startar igen så kommer vi ut och startar upp robotklipparen igen. Vi felsöker på plats om något fel har uppstått under vintern.

Fast månadsavgift, vad innebär det ?

Robo10 beräknar en månadsavgift som avtalet baseras på. Hyresavgiften baseras på installationskostnad, vald robotklippare, avtalsperiod, försäkringspremie samt service och support under hela hyresperioden. Månadsavgiften faktureras normalt kvartalsvis och i förskott. Avgiften är helt avdragsgill. 

Vad omfattas av helförsäkringen ?

Robo10 helförsäkrar alltid hela robotanläggningen vilket innebär att skador som orsakas av stöld, brand, skadegörelse eller annan yttre påverkan som ligger utanför normalt slitage eller reparation ingår i försäkringen. Självrisken är normalt 1000 kr + moms.

Valfri hyresperiod ?

Det är möjligt att välja från 12 månader till 60 månader

Mitt valda paket

"Stor"

fr. 2 000 :- /månad